Delfinal 1 - Luleå

2011.02.09 kl:15.49


DELFINAL 1 - LULEÅ (5 februari 2011)


Då befinner vi oss äntligen i den årliga Melloperioden, den bästa perioden på året!
I och med att det var lite annat att tänka på med kören så har det inte
blivit så mycket inför Mellon och så, men nu så är jag igång.


Så, lite allmänt om första delfinalen.

Öppningsnumret - Hallå??! Ta bort, ta bort, ta bort!
Det var verkligen riktigt pinsamt dåligt! Framför allt var
texten på så otroligt låg nivå, det var liksom något man
själv kunde skrivit ihop på fyllan och på fem minuter.
Ja, så dåligt var det faktiskt!

Och om själva programledarskapet vet jag inte riktigt vad jag
ska säga. Är det någon tv-personlighet jag inte alls klarar av så
är det ju Richard Olsson. Men efter det katastrofala öppningsnumret
kunde det ju i alla fall inte bli värre. Och jag tänker ändå som så att
det nog bara kommer bli bättre i och med att dom blir varma i kläderna.
Nä, det var ingen höjdare, MEN jag tycker inte det är okej att säga att
Marie gjorde bort sig när hon sa fel namn. Det var ju verkligen inte
hennes fel.

Och så mellangrejerna, det här med Stomare. Jag säger inget här, utan
jag citerar istället Jonas Gardell; "Det var som en dementorskyss..."


Så till bidragen

Try Again - Dilba ■□□□□

Jag kan känna lite "vaaa?" här. Tyckte att låten var okej, men det
passade väldigt dåligt med Dilba här och hela hon gjorde något liksom
något annat än att göra sig till "ett med låten". Hon och dansarna
kändes liksom som mil ifrån varandra. Det höll inte ihop helt enkelt.
Fattade ingenting kände jag.


♫ Me And My Drum - Swingfly ■■■■□
Yeah! Gillar att Christoffer Hiding fick hänga på här. Och nu ska jag
använda ett ord jag sällan använder, men jag tyckte detta var väldigt
fräscht. Känns som ett lite nytt grepp i svenska Melodifestiveln och mycket
osvenskt, på ett positivt sätt.


♫ Something In Your Eyes - Jenny Silver ■■□□□
Okej, jag måste säga att det känns sådär att sätta betyg på det här
eftersom jag helt ärligt inte minns låten. Nej, tyvärr. Men det i sig
måste ju också betyda att det inte var nåt att ha, eller....?


♫ On My Own - Jonas Matsson ■■■□□
Första intrycket var bara; Herre min je, vilken tönt! Men jag måste
säga att han växte under låtens gång. Det hände sjukt mycket grejer
hela tiden, vilket både var störigt och kul. Låten var väl ganska tråkigt,
men det var ändå vissa delar i låten som var snygga och lite detaljer
som tilltalade mig, körgrejer, vissling osv. Därav ett relativt högt betyg.


♫ Oh My God - Le Kid ■■□□□
Jaha. Det här kändes som nåt som alltid måste vara med i svenska
Melodifestivalen, men det går aldrig vidare. Har inte mycket att varken
klaga på eller höja upp till skyarna. Utfyllnad helt enkelt. Och
sånt behövs ju också...


Social Butterfly - Rasmus Viberg ■■■□□
Karlsson på taket goes Balkan med en touch av Alexander Rybak.
Allt som saknades var propellern... Ja, men det här var väl också
helt okej. Det blir ett extra plus för dragspelet. Har inte så mycket
mer att tillägga.


Desperados - Pernilla Andersson ■■■□□
Säger lite samma sak här som med "Jenny Silver". Jag minns ingenting
och kan inte få tag i att lyssna om på låtarna, så sorry. Ingen åsikt.
Men tycker som att inga minnen talar sitt tydliga språk!


In The Club - Danny Saucedo ■■■■□
För det första hade han en dansare med sig som såg som en blandning
av Putte Nelson och Kim Sulocki. Och för det andra så behövde man ju
inte direkt gissa vad låten hette eftersom det bara fanns en fras hela låten
igenom... Men utöver det så måste jag motvilligt erkänna att det kändes
gött när Danny kom in på scenen för han kändes trygg, stabil & proffsig.
Det kändes helt enkelt som att allt tog flera kliv uppåt, han funkar väldigt
bra på scen, koreografin och hela numret var bra, han sjunger bra, men
låten var sketatråkig. Men det höll ändå och bara för det så blev betyget högt...


Som helthet får Delfinal 1 ■■□□□
Och detta för att det verkligen märktes att det första delen.
Det märktes på programledarna samt att öppningsnummer och
mellannummer drog ner betyget rejält. Jag hoppas på mer i delfinal 2!

Kommentarer
Postat av: Malin

Roligt att läsa! Jag har också recenserat, dock inte riktigt lika seriöst :)

2011-02-09 @ 18:31:05
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Du får lägga till det i din recension med. En liten uppdatering om Nanne är nog det som fattas ;)

2011-02-10 @ 18:14:18
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0