Final, Final, Final...

2011.03.12 kl:00.10


..och FINAL!


Imorrn är det äntligen dags för årets Mellofinal!
Det ska bli hemskt spännande, förstås.
Årets bästa dag (typ)...

Tycker att man sett flera olika undersökningar hit och dit
på vilka som är favoriter. Det är allt ifrån Danny och Saade till
The Moniker och Sara Varga...

Personligen känner jag att det är ganska svårtippat ändå.
Danny och Saade slåss mot varandra med två väldigt lika låtar.
Dock har Saade en fördel i att vara sist och att alla småtjejer älskar
honom. Danny har liksom blivit för gammal... (hur nu det gick till).
Personligen tycker jag faktiskt att Dannys nummer är sjukt snyggt.
Han sjunger och dansar bättre än Saade, men båda låtarna är trååååkiga.

Mina absoluta favvos är The Moniker & Swingfly.
Den sistnämde kan vi nog dock räkna bort helt från pallplats,
men Moniker har ändå chans, så det hoppas jag mest på.

Förutom det så kan jag acceptera om Danny, Brolle,
Nicke Borg eller Eric Saade vinner.

Jag skulle dock absolut inte acceptera Sanna Nielsen, Linda Bengtzing,
The Playtones eller Sara Varga som vinnare. De två sistnämnda suger
röv och de två första har låtar som svenskarna tycker "Ja, men det var
ju en redig schlager". Ja, visst. Och det är ju kul. Men det är inte längre
en tävling i genren schlager och det kommer aldrig någonsin att funka
i Eurovision. Det är kanske dags att fatta det...

Jag vågar faktiskt inte ens gissa på en vinnare, men jag tror att Sara
Varga kan komma bra till bland svenska folkets röster och sen håller
jag helt enkelt tummarna för The Moniker!


Vi får helt enkelt se om det blir som Chrille vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0