Sverige

2010.02.11 kl:18.14


 

Gambia, åh åh Gambia.


 

Efter snart tio dagar i Sverige börjar jag så smått komma in i

det gamla livet. Det börjar kännas mer och mer okej.

Jag vill inte komma in i det helt och hållet som förut,

jag vill inte glömma bort mina nya tankar och värderingar,

jag vill inte bli så trygg här igen att det känns jobbigt att

bryta upp och dra iväg igen.


 

Men för att kunna leva i Sverige måste ju hela jag vara här

så att säga... Inte bara min kropp.

För att kunna slutföra den här terminen måste jag ju acceptera

att jag är i Sverige, så det är väl det jag försöker med.


 

Så nu när jag landat lite mer har jag börjat med min

lilla tilltänka serie av Gambia-anekdoter.

Eller serie och serie förresten.. Vi får väl se.

Kanske blir det en anekdot, eller blir det tjugoen.

Eller åtta.

Vi får se, vi får se...

 

 

 

Gambia - sunrise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0